سامانه مونیتورینگ سیستم ارت

Grounding Monitoring System – GMS

• دارای گواهی های عملکرد IEEE80، BS7430 ، BS7671، IEC60990 از آزمایشگاه سیستم های زمین دانشگاه امیرکبیر

• دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش

سیستـم زمین یکی از اساسـی ترین ساز وکارهای ایمنـی در هر تاسیسـاتی است که خوشبختـانه چند سالی است که اهمیت احداث و فرهنگ روش‌های علمی اجرای آن در جامعه به خوبی رواج یـافته است. اما معمولا سیستم‌های زمین پس از مدتی به علل مختلف از جمله قطـع اتصال هادی یا ضعیف شدن اتـصالات همبندی به دلیل خوردگی شیمیایی یا دچار نقص عملکرد یا از کار افتادن کامل می شوند. این امر بویژه در اماکنی که دارای تجهیزات حساسند و نوسانات اندک می تواند منجر به خسارات شدید گردد حائز اهمیت است. روش معمول، تست ادواری سیستم است که علاوه بر پرهزینه بودن، در بسیاری اوقات فراموش شده یا با تاخیر انجام می پذیرد. همچنین در شرایط خاص، جهت جلوگیری از حوادث، نیاز به پایش عملکرد سیسـتم زمین در بازه های زمانی کـوتاه مدت است که عملا به روش دستی امکانپذیر نیست. لذا در این سیستم یکی از مهمترین نکات پایش آن می باشد.

شرکت آکان با بهره گیری از متخصصین مجرب و خلاق و با همکاری مراکز معتبر علمـی کشور، برای نخـستین بار در ایران اقدام به طراحی و تولید سامانه پایش دائمی سیستم زمین و همبندی نموده است.

اجزای دستگاه:

  • تابلوی برد الکترونیکی دارای سه بخش سنسور، انتقال داده و نمایشگر

  • آژیر و چراغ هشدار، خروجی کمکی نور و صدا و پنل کاربری تحت وب

عملکرد دستگاه:

سامانه مونیتورینگ شرکت آکان ، پارامترهای الکتریکی شامـل مقاومـت سیستم زمیـن (مطابق با IEEE80 ) مقاومـت همبندی اتصال زمین (مطابق با BS7671)، اختلاف ولـتاژ DC و AC بین نـول و زمیـن (مطابق با IEC60990 ) را اندازه گیری می کند که این مورد بخصوص در جلوگیری از آسـیب به سیستم های حسـاس الکترونیـکی و مـخابـراتی دارای اهمـیت بسیار است.

مدل ها:

این دستگاه در دو مدل متناسب با نیاز مصرف کننده طراحی و تولید می گردد، امپدانس سیم همبندی و جریان نشتی سیم نول و ولتاژ نول به زمین را اندازه گیری می کند و قابلیت استفاده در سیستم های زمین با هر گستردگی را داراست.

مدل(GMS – M(wifi : داده‌های مذکور علاوه بر آن که روی مونیتور دستگاه نمایش داده می‌شود از طریـق سیستم مخابراتی GPRS و مودم بیسیم از سنسور به پنل کاربری تحت وب انتقال داده می‌گـردد و تمام اطلاعـات برای بررسی های بعدی در پایگاه داده های سرور مرکزی نگهـداری می گردد. هرگـاه مقادیر اندازه گیـری شده از میـزان مجـاز در استاندارد افزایش یافت، دستگاه از طریق هشدارهای نور و صدا، اعلام خطر می‌کند.

مدل (GMS – S(sms : داده‌های مذکور علاوه بر آن که روی مونیتور دستگاه نمایش داده می شود از طـریق سیستم مخابراتی GPRS و ارسال پیامک به شماره کاربر ارسال شده و کاربـر را از نحوه عملکرد سیستم آگـاه می‌سازد. هرگـاه مقادیر اندازه گیری شده از میزان مجاز در استاندارد افزایش یافت، دستگاه از طریق هشدارهای نور و صدا، اعلام خطر می کند.

توجه: سامانه GMS برای سازمان هایی با شعب مختلف و همچنین صنایعی دارای واحـدهایی مستقـل، امکان پایش گروهی تحت یک پنل با چندکاربر همزمان و مدیریت فنی متمرکز را فراهم می نماید .

مزایا و قابلیت ها دستگاه:

الف ـ نصب آسان و انتقال داده بدون نیاز به سیم کشی

ب ـ ستینگ قابل تنظیم متناسب با شرایط مختلف

ج ـ اعلام هشدار هم به صورت محلی و هم غیرحضوری از طریق وب

د ـ ثبت تاریخچه داده ها در سامانه جهت ارجاع و گزارشات فنی

محل های استفاده:

تابلوهای برق ساختمان ها، تابلوهای بیمارستان ها، نیروگاه ها و پست های برق، تابلوهای روشنایی شهری، تابلو برق شرکت های توزیع، کلیه صنایع مـانند خودروسازی و فولاد و پتـروشیمی، دیـتاسنترها و مـراکز حساس داده، مـراکز حساس الکترونیکی

نصب و راه اندازی دستگاه:

پس از عقد قرارداد، کارشناسان شرکت آکان اقدام به نصب، برنامه ریزی، تنظیم دستگاه و آموزش کاربران می نمایند.

 

 

 

تاییدیه ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانهدرباره آکانتماس با ما